Golfbaner for begyndere og elitespillere

Spil golf i Nordborg på Als -​ på en af Sønderjyllands dejlige golfbaner

Golfbaner for begyndere og elitespillere

Der findes rigtig mange golfbaner i Jylland og resten af Danmark, men vi vil vove at påstå, at vi har nogle af Sønderjyllands dejligste af slagsen. Vi har en 18-hullers golfbane kaldet LINAK Course samt en seks-hullers bane kaldet Par 3-banen. Begge baner er beliggende i Nordborg, så leder du efter en golfbane i Sønderborg og omegn, er vores baner bestemt et besøg værd.

Hos Nordborg Golfklub tilbyder vi, til vores kunder der kommer langvejs fra, et golfophold hos en af vores samarbejdspartnere, så du altid er i nærheden af vores smukke golfbaner.

Nedenfor kan du finde meget mere information om Nordborg Golfklubs to golfbaner.​​

LINAK Course – vores 18-hullers golfbane

LINAK Course, tidligere Nordborg Golfbane, er en bybane, der ligger i udkanten af Nordborg by. Banen har 18 huller, som alle er tilpasset landskabet, og banen er utrolig populær blandt både lokalbeboere og turister. Du kan leje golfkøller i proshoppen.</p> <p>​Banen henvender sig til nybegyndere såvel som erfarne golfspillere, og den stiller både krav til bogey- og elitespilleren – særligt i blæsevejr på de højeste områder, idet der er en niveauforskel på 20 meter fra det laveste til det højeste punkt. På det højeste punkt er der desuden en fantastisk smuk udsigt ud over Lillebælt.</p> <p>LINAK Course er beplantet med naturlige buske og træer fra egnen, og du bliver dermed mødt af et stille og naturskønt område, hvor du kan nyde naturen og dyrelivet, mens du spiller golf.</p> <p>Hele banen er drænet, og der er en flot bro over et vandløb. Derudover er der 39 bunkers, 150 solitære træer samt to skovområder. Du kan læse mere om banen og dens åbningstider <a href=”>her.

Par 3-banen – vores seks-hullers bane

Vores Par 3-bane består af seks huller med længder på mellem 69 meter og 104 meter, der ligger i et let kuperet terræn. På banen er der bunkers på tre af hullerne – både greenbunkers og fairway bunkers.

Der er markeret vandhazarder med gule og røde markeringer, men der er ingen rigtige vandhazarder på denne bane.